Σφίγγουν οι τράπεζες τα λουριά για τις οφειλές από πιστωτικές κάρτες
Οι τράπεζες πλέον ζητούν να πληρωθούν το σύνολο της οφειλής στην περίπτωση που η πιστωτική κάρτα βρεθεί σε τρίμηνη καθυστέρηση.
Οι τράπεζες πλέον ζητούν να πληρωθούν το σύνολο της οφειλής στην περίπτωση που η πιστωτική κάρτα βρεθεί σε τρίμηνη καθυστέρηση.
Όσοι, λοιπόν οι πελάτες λόγω της οικονομικής δυσχέρειας που αντιμετωπίζουν, καθυστερήσουν την πληρωμή για 90 μέρες, τότε παίρνουν το «ραβασάκι» από την τράπεζα που ζητά την άμεση εξόφληση του συνόλου της οφειλής.
Και αν στο παρελθόν, αυτά τα ειδοποιητήρια αποτελούσαν μέσο πίεσης για να ρυθμίσει ο πελάτης την οφειλή του, τώρα τα πράγματα έχουν σκληρύνει.
Οι τράπεζες βρίσκονται σε καθεστώς αναδιάρθρωσης και θέλουν να συμμαζέψουν, ότι μπορούν και όσο μπορούν. Επιδιώκουν, δηλαδή, να εισπράξουν όσο το δυνατόν περισσότερες από τις οφειλές. Και οι πιστωτικές κάρτες είναι το πρώτο μέτωπο.
Τι λένε οι επιστολές
Οι τράπεζες πλέον ζητούν να πληρωθούν το σύνολο της οφειλής στην περίπτωση που η πιστωτική κάρτα βρεθεί σε τρίμηνη καθυστέρηση.
Έτσι χιλιάδες επιστολές αποστέλλονται καθημερινά από όλες τις τράπεζες σε μη συνεπείς οφειλέτες και το μήνυμα που μεταφέρουν είναι σαφές και συνάμα αυστηρό:
«Σε περίπτωση που δεν τακτοποιήσετε την οφειλή σας εντός δέκα ημερών, θα αναγκαστούμε να προβούμε σε καταγγελία της σύμβασης της κάρτας, γεγονός που σας υποχρεώνει στην άμεση εξόφληση του οφειλόμενου ποσού ληξιπρόθεσμου και μη».
Και ακόμα προειδοποιεί πως: "Ταυτόχρονα με την καταγγελία της σύμβασης θα κινηθεί νομική διαδικασία τα έξοδα της οποίας βαρύνουν αποκλειστικά εσάς, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης που έχετε υπογράψει».
Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι η οφειλή «αυτομάτως» προσαυξάνεται με τα έξοδα επίδοσης από τον δικαστικό κλητήρα, την αμοιβή του δικηγόρου κ.λπ. που μπορεί να κυμανθεί γύρω στα 1.000 ευρώ, ανάλογα με την περίπτωση.
Αυτό είναι το νόημα των συγκεκριμένων επιστολών, με μικρές διαφοροποιήσεις στη διατύπωση.
Τι μπορεί να κάνει ο πελάτης
Τι μπορεί να κάνει ο πελάτης σε περίπτωση που βρεθεί σε παρόμοια θέση;
Πρέπει να επισκεφθεί το αμέσως την τράπεζα με την οποία έχει υπογράψει τη σύμβαση και να ζητήσει ρύθμιση και διευθέτηση.
Σε γενικές γραμμές, ο αντικειμενικός σκοπός της τράπεζας είναι να εισπράξει χρήματα και όχι να οδηγήσει την κατάσταση σε αδιέξοδο.
Αυτό σημαίνει ότι συνήθως υπάρχουν περιθώρια για διευθέτηση και διακανονισμό.
Ο πελάτης πρέπει να ζητήσει διακανονισμός και να επιδιώξει πάγωμα της οφειλής, αλλά και διαγραφή μέρους των τόκων υπερημερίας ει δυνατόν, εφόσον υπάρχουν συσσωρευμένες οφειλές.