Έρευνα: Οι Έλληνες εφοπλιστές πρωταθλητές στη μεταφορά ρωσικών καυσίμων
Ιnvestigate Europe και Reporters United δημοσιεύουν νέα διασυνοριακή έρευνα δεδομένων, η οποία ρίχνει φως στο πώς Έλληνες και Ευρωπαίοι εφοπλιστές συνεχίζουν να μεταφέρουν ρωσικά καύσιμα έναν χρόνο μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Κι αυτό παρά τις κυρώσεις και το εμπάργκο που έχει επιβληθεί στο ρωσικό πετρέλαιο από τις 5 Δεκεμβρίου.
Η δημοσίευση αποτελεί συνέχεια του πρότζεκτ Fuelling War (δημοσιευμένου σε 10 μέσα ενημέρωσης και 8 γλώσσες), καθώς και της έρευνας «Ανιχνευτής Τάνκερ» (17.5.2022 & 22.7.2022), που κατέγραψαν όσες ελληνικές και ευρωπαϊκές ναυτιλιακές μετέφεραν ρωσικά καύσιμα κατά τη διάρκεια του 2022, εξασφαλίζοντας έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ στο Κρεμλίνο για τη χρηματοδότηση του πολέμου στην Ουκρανία (Η έκδοση της έρευνας στο Investigate Europe εδώ).
Πρωταγωνιστές οι Ευρωπαίοι στις μεταφορές ρωσικών καυσίμων
Ως βάση στην ανάλυση των δεδομένων της έρευνας λάβαμε τη μεταφορική ικανότητα των τάνκερ που συμμετείχαν στις εξαγωγές ρωσικών καυσίμων. Δηλαδή, ως μεταφερόμενη ποσότητα τεκμαίρεται η χωρητικότητα του πλοίου που κάνει την εξαγωγή σε μετρικούς τόνους (ΜΤ).
Από την επιβολή του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο (5 Δεκεμβρίου) μέχρι τις 5 Ιανουαρίου, ευρωπαϊκά πλοία μετέφεραν 16 εκατ. μετρικούς τόνους ρωσικών καυσίμων (πετρελαίου, αερίου και άνθρακα). Αυτό ισοδυναμεί με το 40% των καυσίμων που εξήγαγε η Μόσχα το ίδιο χρονικό διάστημα, κάτι που σημαίνει ότι παρά τις κυρώσεις η ευρωπαϊκή ναυτιλία μεταφέρει μέχρι σήμερα σχεδόν τα μισά καύσιμα που εξάγονται από τα λιμάνια της Ρωσίας. Από την έναρξη του πολέμου μέχρι τις 5 Ιανουαρίου, τα ευρωπαϊκά τάνκερ μετέφεραν το 50% του πετρελαίου που εξήγαγε η Ρωσία.
Η κυριαρχία της ελληνικής ναυτιλίας
Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του ερευνητικού κέντρου CREA (Centre for Research on Energy and Clean Air), τον… Διαβάστε περισσότερα