Diesel gate στην Ελλάδα: 20.445 VW, Audi, SEAT, Skoda με «πειραγμένο» λογισμικό
Τέσσερα χρόνια μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου «diesel gate» στις ΗΠΑ και τον παγκόσμιο θόρυβο που προκάλεσε, έρχονται στο φως τα πρώτα στοιχεία για τις διαστάσεις του στην ελληνική αγορά και για τις επιπτώσεις του στον... αέρα που αναπνέουμε, γράφει το sofokleousin.gr.
Οπως αποκαλύπτεται από επίσημο έγγραφο του υπουργείου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που παρουσιάζει το Sofokleousin.gr, στην Ελλάδα εντοπίστηκαν 20.445 επιβατικά αυτοκίνητα εταιρειών του ομίλου Volkswagen με «πειραγμένο» λογισμικό, το οποίο έδινε ψευδείς ενδείξεις για τις εκπομπές ρύπων, αποκρύπτοντας τα πραγματικά στοιχεία.
Τα περισσότερα (8.735) είναι Volkswagen διαφόρων τύπων και μοντέλων. Εχουν εντοπισθεί επίσης με λογισμικό που δίνει παραποιημένα στοιχεία 6.647 Skoda, 2.538 Audi και 2.525 SEAT διαφόρων μοντέλων.
Πολλά ανακλήθηκαν για να υποστούν βελτιώσεις, ενώ σε 7.013 δεν έχουν γίνει ακόμα οι διορθωτικές παρεμβάσεις. Ολα τα στοιχεία είναι επίσημα και προέρχονται από έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο κατατέθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2019 στη Βουλή και αποκαλύπτει ότι σε περισσότερα από 7.000 αυτοκίνητα, ακόμη δεν έγιναν οι αντίστοιχες διορθωτικές παρεμβάσεις και εξακολουθούν να εκπέμπουν ρύπους-δηλητήριο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και οι θυγατρικές της έχουν υποσχεθεί ότι θα αποζημιώσουν τους αγοραστές αυτών των οχημάτων και ότι θα διορθώσουν το σύστημα ρύπων. Ομως αποζημιώσεις δεν έχουν καταβληθεί ακόμη.
Το «λαθάκι» που κοστίζει και στο Δημόσιο
Πρόκειται για την ελληνική πτυχή του σκανδάλου DIESEL GATE της Volkswagen, που αποκαλύφθηκε το 2015 από τις αμερικανικές αρχές. Οπως διαπιστώθηκε τότε, τα οχήματα του ομίλου VW Group έφεραν «πειραγμένο» λογισμικό το οποίο έδινε ψευδείς ενδείξεις για τις εκπομπές ρύπων, αποκρύπτοντας τα πραγματικά στοιχεία.
Ετσι τα αυτοκίνητα της γερμανικής φίρμας εμφανίζονταν ψευδώς ότι είναι λιγότερο ρυπογόνα και ότι ανταποκρίνονται στις αυστηρές αμερικανικές και ευρωπαίκές προδιαγραφές.
Υπολογίζεται ότι παγκοσμίως κυκλοφορούν ακόμα 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα με πειραγμένο λογισμικό. Αυτά εκλύουν 4 έως 14 φορές περισσότερους ρύπους σε σχέση με ό,τι αναγράφεται στις άδειες κυκλοφορίας τους.
Το «λαθάκι» αυτό, μεταφράζεται σε περισσότερους ρύπους - τους οποίους αναπνέουμε όλοι
χαμηλότερη φορολογία και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας, που υπολογίζονται με βάση τα όρια εκπομπών ρύπων.
Το θέμα έφερε στη Βουλή ο βουλευτής Γιώργος Αμυράς, ο οποίος υπενθυμίζει τη δέσμευση του διευθυντή της VW κ. Μίλερ προς όλους τους υπουργούς Οικονομικών των 28 κρατών-μελών της ΕΕ, ότι
Η VοlksWagen θα αποζημιώσει τους κατόχους αυτοκινήτων με "πειραγμένο" λογισμικό, καλύπτοντας την πρόσθετη φορολογική δαπάνη που θα επωμισθούν επειδή τα οχήματα τους εκπέμπουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα (C02) απ' όσο προβλέπουν οι τεχνικές προδιαγραφές τους.
Από την KOSMOCAR Α.Ε. ταξινομήθηκαν 2.538 AUDI με παραποιημένο λογισμικό, ενώ 522 δεν έχουν υποστεί ακόμη τις διορθωτικές παρεμβάσεις.
Από την KOSMOCAR Α.Ε. ταξινομήθηκαν 6.647 αυτοκίνητα SKODA, ενώ σε 3.349 αυτοκίνητα SKODA, δεν έχουν γίνει ακόμη οι διορθώσεις στους εκπεμπόμενους ρύπους.
Από την KOSMOCAR Α.Ε. ταξινομήθηκαν επίσης 8.735 αυτοκίνητα Volkswagen και με παραποιημένο λογισμικό, ενώ 2.585 αυτοκίνητα VW κυκλοφορούν ακόμη χωρίς να έχουν διορθωθεί οι ρύποι.
Από την ΤΕΧΝΟΚΑΡ AUTOHELLAS ΑΤΕΕ, ταξινομήθηκαν 2.525 αυτοκίνητα SEAT με παραποιημένο λογισμικό, ενώ 557 αυτοκίνητα κυκλοφορούν ακόμη, χωρίς να έχουν διορθωθεί οι εκπεμπόμενοι ρύποι.
Η Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Ε.Ε.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει επίσης ότι, από τα μέχρι σήμερα στοιχεία προκύπτει ότι, δεν υφίστανται βενζινοκίνητα οχήματα που ανήκουν στον Όμιλο Volkswagen (VW Group), που έχουν εισαχθεί στη χώρα μας με τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (C02) και κατανάλωσης καυσίμου αποκλίνουσες από τις αναφερόμενες τιμές στις εκδοθείσες εγκρίσεις τύπου τους.
Διαβάστε περισσότερα στο sofokleousin.gr