Συνεχίζεται η απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά
Συνεχίζεται και σήμερα η απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ το μεσημέρι κηδεύεται ο άτυχος συνάδελφός τους που εν ώρα εργασίας παρασύρθηκε και τραυματίστηκε θανάσιμα από γερανογέφυρα.
Το μεσημέρι μέλη της Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτίων (ΕΝΕΔΕΠ) θα πραγματοποιήσουν μοτοπορεία ενημέρωσης και διαμαρτυρία.
Οι εργαζόμενοι ζητούν να συγκροτηθούν Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας από τους ίδιους τους εργαζόμενους, να γίνουν 6αρες πόστες και να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις των εργαζομένων σε πλήρους απασχόλησης.
Όπως δήλωσε, χθες το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, ο πρόεδρος της ΕΝΕΔΕΠ Μάρκος Μπεκρής, οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να μπουν ακόμα για δουλειά αν δεν λυθούν τα δίκαια αιτήματά τους και μάλιστα στο σημείο όπου σκοτώθηκε ο συνάδελφός τους. Προσέθεσε ότι έχει ευθύνη και η COSCO και η κυβέρνηση, αλλά και οι προηγούμενες, γιατί δεν έχουν λύσει κανένα πρόβλημα. «Οι πρώτοι που θέλουν να δουλέψει το λιμάνι είμαστε εμείς», τόνισε.
Χθες το βράδυ, αντιπροσωπεία της Ένωσης με επικεφαλής τον Μάρκο Μπεκρή πραγματοποίησε νέα συνάντηση στο υπουργείο Ναυτιλίας όπου έθεσαν τα αίτηματά τους ζητώντας την ικανοποίησή τους.
Νέα προσφυγή του ΣΕΠ να κηρυχθεί παράνομη η απεργία
Στο μεταξύ, η διοίκηση του ΣΕΠ προσέφυγε εκ νέου στα δικαστήρια ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη η απεργία των λιμενεργατών.
Nα διασφαλίσει την άμεση επιχειρησιακή επαναλειτουργία των εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά, ζητά από τον υπουργό Ναυτιλίας, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ), μετά και την απόφαση του Δικαστηρίου που έκρινε παράνομη και καταχρηστική την απεργιακή κινητοποίηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων. Όπως σημειώνει η ΔΝΕ, η ναυτιλιακή και εμπορική κοινότητα βρίσκονται προ αδιεξόδου.
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση, με την από 28ης Οκτωβρίου 2021 επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριο Γιάννη Πλακιωτάκη, η Διεθνής Ναυτική Ένωση, υπέβαλε επίσημο αίτημα ανάληψης πρωτοβουλίας διαμεσολάβησης από πλευράς Υ.ΝΑ.Ν.Π., στοχεύοντας στην άμεση αποκατάσταση της επιχειρησιακής λειτουργίας των εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων Πειραιώς, που τελούν υπό αποκλεισμό εξαιτίας της απεργιακής κινητοποίησης κατόπιν του πρόσφατου μοιραίου δυστυχήματος.
Με τον προσήκοντα σεβασμό στην τραγική απώλεια του εργαζόμενου Δημήτριου Δαγκλή, αλλά παράλληλα με αίσθημα ευθύνης, υπογραμμίστηκε το γεγονός πως ο αποκλεισμός του εμπορικού λιμένος δημιουργεί μία μη διαχειρίσιμη συμφόρηση πλοίων και έναν ανεξέλεγκτο εγκλωβισμό -εισαγόμενων και προς εξαγωγή- φορτίων, προκαλώντας αφόρητες πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και συνθήκες ασφυξίας τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στην εθνική εξαγωγική δραστηριότητα.
Σημειώνεται ότι σήμερα στη ράδα του Πειραιά είναι εν αναμονή 13 mother ships και ακόμα 26 feeder, ενώ ακόμα τρία πλοία επέλεξαν να σηκώσουν άγκυρα και να αποπλεύσουν από το λιμάνι του Πειραιά.
Η συνάντηση
Η ΔΝΕ συμμετείχε στη διευρυμένη σύσκεψη επιχειρηματικών φορέων, η οποία διεξήχθη στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, εκπροσωπούμενη δια του προέδρου της Αντώνιου Βενιέρη, ο οποίος έθεσε ως απόλυτη προτεραιότητα την άμεση αποκατάσταση της επιχειρησιακής λειτουργίας των εμπορικών λιμενικών εγκαταστάσεων Πειραιώς, τονίζοντας πως μόνο η άρση του αποκλεισμού των τελευταίων ημερών δύναται να λειτουργήσει ως εφαλτήριο ενός εποικοδομητικού διαλόγου των εμπλεκομένων.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να ζητηθεί:
1. Η παρέμβαση του υπουργού για επείγουσα συνάντηση των Σωματείων Εργαζομένων με την Cosco- PCT S.A., στο πλαίσιο της έναρξης ενός ουσιαστικού διαλόγου, με στόχο την άμεση επαναλειτουργία του εμπορικού λιμένα του Πειραιά.
2. Η δημιουργία μιας μικτής Επιτροπής, που θα συνεδριάζει από κοινού, για θέματα Υγιεινής και Ασφάλειας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων εργαζομένων και εργοδοτών και του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε.), ως επίσημου φορέα των κοινωνικών εταίρων.
3. Η ανακοίνωση από την πλευρά της Cosco- PCT S.A. για αποζημίωση και αποκατάσταση της οικογένειας του άτυχου λιμενεργάτη.