Στην Italgas η ΔΕΠΑ Υποδομών με τίμημα που έφθασε τα 733 εκατ.
Υπό ιταλικό έλεγχο περνούν οριστικά και τα δίκτυα μέσης και χαμηλής τάσης φυσικού αερίου. Tρία σχεδόν χρόνια μετά την εξαγορά του ΔΕΣΦΑ από την κοινοπραξία Senlfouga με μέτοχο πλειοψηφίας την ιταλική Snam, σε ιταλικά χέρια περνάει το σύνολο των υποδομών της χώρας σε δίκτυα φυσικού αερίου. Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε χθες επισήμως την ανακήρυξη της Italgas ως προτιμητέου επενδυτή στον διαγωνισμό για την εξαγορά του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών. Η ιταλική εταιρεία υπέβαλε βελτιωμένη δεσμευτική προσφορά έπειτα από πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία, όπως ανακοινώθηκε, ανέρχεται σε 733 εκατ. ευρώ.
Την προσφορά έκαναν αποδεκτή και τα ΕΛΠΕ, τα οποία διέθεσαν μέσω του διαγωνισμού το 35% που κατέχουν στην εταιρεία και αναμένεται να βάλουν στα ταμεία τους 256,5 εκατ. ευρώ με την ολοκλήρωση της πώλησης. Ο φάκελος του διαγωνισμού, όπως ανακοινώθηκε, θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, τα δε συμβατικά κείμενα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με την ανακήρυξή της ως προτιμητέο επενδυτή ανοίγει ο δρόμος και για την ολοκλήρωση της εξαγοράς του ποσοστού που κατέχει η επίσης ιταλική εταιρία ΕΝΙ Gas e Luce στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ (θυγατρική της ΔΕΠΑ Υποδομών).
Η Italgas είναι η μεγαλύτερη εταιρεία διανομής φυσικού αερίου στην Ιταλία και η τρίτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, με στρατηγικό ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά λόγω της γεωγραφικής της θέσης, αλλά και του υψηλού ρυθμού ανάπτυξης σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Εκτός από τη δραστηριότητά της στο φυσικό αέριο, η εταιρεία είναι ενεργή και στον τομέα της ύδρευσης, αλλά και στον τομέα της ενεργειακής αποδοτικότητας. Το ενδιαφέρον της ιταλικής εταιρείας ενισχύθηκε και από τις υψηλές αποδόσεις που έχει εγκρίνει η ΡΑΕ για τις τρεις θυγατρικές (ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ ΘΕΣΣ και ΔΕΔΑ), που είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη (8,18% το WACC για το 2019, 7,45% για το 2020, 7,03% για το 2021 και 7,03% για το 2022). Ο νέος επενδυτής θα εγγυηθεί την υλοποίηση του φιλόδοξου στρατηγικού προγράμματος της ΔΕΠΑ Υποδομών ύψους 560 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας, για την ανάπτυξη 2.724 χλμ. δικτύου φυσικού αερίου και τη διασύνδεση 254.791 νέων καταναλωτών.
«Ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία» χαρακτήρισε τη βελτιωμένη προσφορά της Italgas ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας. «Πρόκειται για ιδιωτικοποίηση με σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη, τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για τους πολίτες. Η Ελλάδα προσελκύει έναν από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους στην Ευρώπη και η ΔΕΠΑ Υποδομών αποκτά έναν εξαιρετικά ισχυρό μέτοχο. Η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών αποτελεί εξασφάλιση ότι η εταιρεία θα έχει απρόσκοπτη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, προκειμένου να προχωρήσει στις μεγάλες επενδύσεις που πρέπει να γίνουν τα επόμενα έτη για την επέκταση του δικτύου διανομής φυσικού αερίου», συμπλήρωσε. Τη θετική εξέλιξη του διαγωνισμού σχολίασε και ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης. «Χαίρομαι που η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών, που ξεκινήσαμε με τον Γεράσιμο Θωμά στο ΥΠΕΝ, ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Ενισχύεται από έναν μεγάλο ευρωπαϊκό στρατηγικό επενδυτή, την Italgas. H εταιρεία ανεβαίνει κατηγορία!», σχολίασε στο twitter. Mε ενδιαφέρον αναμένονται σήμερα τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ το οποίο διεκδικούν τέσσερα ισχυρά funds και συγκεκριμένα τα: CVC Capital, KKR, Macquarie και First Sentier. Πληροφορίες φέρουν το ΚΚR να έχει υποβάλει προσφορά από κοινού με τον όμιλο Κοπελούζου, ενώ το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο ύψος του τιμήματος το οποίο θα κρίνει και την εξέλιξη της διαδικασίας, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης έχει δηλώσει ότι θα εισηγηθεί τη μη πώληση σε περίπτωση που διαμορφωθεί κάτω από 1,5 δισ. ευρώ. Aβέβαιη, τέλος, εξακολουθεί να παραμένει η πορεία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας, η οποία τελεί υπό την αίρεση της δικαστικής διένεξης με την ELFE (πρώην ΒΦΛ).