Σούπερ μάρκετ: Μπαίνει «φρένο» στις παραπλανητικές προσφορές
Νέο κυβερνητικό σχέδιο το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 15 Μαΐου 2023, ασποσκοπεί στο να βάλει «φρένο» στο φαινόμενο των δήθεν προσφορών που έχει παρατηρηθεί σε σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με το σχέδιο, θα είναι πλέον υποχρεωτικό να αναγράφονται στα προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια του σούπερ μάρκετ η τιμή ανά τεμάχιο / τιμή μετά την προσφορά, η τιμή ανά μονάδα βάρους (κιλά) καθώς και η τιμή ανά μονάδα όγκου (λίτρα).
Τι προβλέπει το ΦΕΚ
Η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση πρέπει να είναι:
1. Επαρκής,
2. σαφής,
3. εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή,
4. ειλικρινής,
5. ακριβής,
6. μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος.
Η πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:
1. Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,
2. την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος και
3. την ονομασία του προϊόντος.
Ποιες οι εξαιρέσεις
1. Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από πενήντα (50) τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,
2. τα περίπτερα,
3. τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,
4. μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,
5. παγωτά καθαρού βάρους έως διακόσια (200) γραμμάρια,
6. σοκολάτες καθαρού βάρους έως εκατό (100) γραμμάρια,
7. προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
8. προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,
9. καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,
10. είδη κοσμηματοπωλείου