Σούπερ μάρκετ: Ακριβότερο κατά 11,1% το καλάθι – Λιγότερα προϊόντα αγοράζουν οι καταναλωτές

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης πλέον και της Lidl, αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023 κατά 8,7%, αύξηση, όμως, που οφείλεται στον πληθωρισμό, καθώς την ίδια ώρα ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,5%.

Ο συνολικός «λογαριασμός» που πληρώσαμε στο πρώτο εξάμηνο στα σούπερ μάρκετ ήταν 6,28 δισ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, χρονιά κατά την οποία επίσης υπήρχαν έντονες πληθωριστικές πιέσεις, ειδικά από τον Μάρτιο και έπειτα, για να αγοράσουμε περισσότερα προϊόντα είχαμε πληρώσει 5,77 δισ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και οι τιμές αυξάνονται με μικρότερο ρυθμό σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2022 (13,5% η αύξηση της τιμής ανά μονάδα σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2021), διατηρείται ο διψήφιος ρυθμός αύξησης, ο οποίος διαμορφώθηκε σε 11,1% το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2023.

Ο τζίρος στα τρόφιμα και ποτά αυξήθηκε κατά 8,9% το πρώτο εξάμηνο του 2023, φτάνοντας στα 3,39 δισ. ευρώ περίπου, ενώ τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τζίρου κατέγραψε η κατηγορία των ειδών οικιακής χρήσης, 10,6%, στα 590 εκατ. ευρώ από 533 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Κατά 7,8% αυξήθηκε ο τζίρος των ειδών ατομικής υγείας και ομορφιάς, κατά 9,2% ο τζίρος φρέσκων – χύμα προϊόντων, στο 1,51 δισ. ευρώ από 1,390 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ η μικρότερη ανάπτυξη, 2,7%, καταγράφηκε στην κατηγορία των ειδών bazaar (είδη ένδυσης, υπόδησης, συσκευές, παιχνίδια), λόγω κυρίως του γεγονότος ότι οι καταναλωτές περιόρισαν αυτές τις αγορές για να αντεπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος της αγοράς τροφίμων.