Mytilineos: Επενδύσεις 350 εκατ. για βωξίτη, αλουμίνιο, γάλλιο
Επενδυτική πρόταση ύψους 350 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει τρία κρίσιμα μεταλλεύματα (βωξίτη, αλουμίνιο και γάλλιο) υπέβαλε η Mytilineos, όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος και CEO Ευάγγελος Μυτιληναίος σε εκδήλωση της Eurometaux μπροστά στις ευρωεκλογές, με θέμα τη διαμόρφωση μιας αποτελεσματικής βιομηχανικής στρατηγικής για την ΕΕ.
Ο κ. Μυτιληναίος, τόνισε ότι οι γεωπολιτικές εξελίξεις αποτελούν τη βασική πηγή ανησυχίας για τις επιχειρήσεις αυτή την περίοδο και υπογράμμισε επίσης την ανάγκη για συνεργασία της πολιτικής τάξης με τον επιχειρηματικό κόσμο σημειώνοντας ότι το συμφέρον είναι κοινό.
Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Μυτιληναίος ανέφερε ακόμη μεταξύ άλλων ότι «το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων της Mytilineos γίνεται στην Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα και αναζητούνται λύσεις. Η πρωτοβουλία για τις κρίσιμες πρώτες ύλες είναι σημαντική αλλά κενή περιεχομένου». Όπως είπε, η εταιρεία έχει υποβάλει επενδυτική πρόταση ύψους 350 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει τρία κρίσιμα μεταλλεύματα (βωξίτη, αλουμίνιο και γάλλιο).
Πρόσθεσε ακόμα, ότι «η παγκοσμιοποίηση δεν θα σταματήσει αλλά αλλάζει γρήγορα. Η Κίνα καθιστά αδύνατο να αγοράσει κανείς σπάνιες γαίες και στις ΗΠΑ υπάρχουν προτάσεις και αύξηση των δασμών στις κινεζικές εισαγωγές. Για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε χρειαζόμαστε πρώτες ύλες. Για αυτό κάναμε τις επενδύσεις στο βωξίτη στην Ελλάδα και στη Γκάνα. Η Ευρώπη έχει το μέγεθος και την τεχνολογία αλλά χρειάζεται κίνητρα και περισσότερη τόλμη στις αποφάσεις».
Μυτιληναίος: Έκκληση στην Κομισιόν και στις κυβερνήσεις για την ενίσχυση των πρώτων υλών
Νωρίτερα μέσα στην ημέρα μάλιστα, με άρθρο του στο Euractiv, ο κ. Μυτιληναίος, ζητάει από τις κυβερνήσεις της ΕΕ, την νέα Κομισιόν που θα προκύψει και από τη βιομηχανία να συσπειρωθούν ταχύτατα γύρω από τον στόχο της ανθεκτικότητας των ευρωπαϊκών πρώτων υλών.
Παράλληλα, ο πρόεδρος της Eurometaux και της Mytilineos κάλεσε την Κομισιόν να δράσει επειγόντως και να γεφυρώσει το αυξανόμενο χάσμα ανταγωνιστικότητας, λέγοντας χαρακτηριστικά, «ότι πρέπει να διασφαλίσουμε ότι διαθέτουμε την ίδια καλά εξοπλισμένη “βιομηχανική κουζίνα” με τους ανταγωνιστές μας».