«Καλάθι του νοικοκυριού»: Επικοινωνιακό σώου με ελάχιστα αποτελέσματα

«Μπάχαλο φαίνεται πως έχει προκαλέσει το «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς σύμφωνα με ρεπορτάζ του enoikonomia.gr. μπήκαν σε αυτό προϊόντα με μειωμένες τιμές, μόνο που αυτές είχαν αυξηθεί… μόλις πριν από 3 ημέρες! Αυτό τουλάχιστον αποκαλύπτουν διαγράμματα της ίδιας της πλατφόρμας https://e-katanalotis.gov.gr για το πως διαμορφώθηκε η μέση τιμή προϊόντων την τελευταία εβδομάδα, στο αποκαλυπτικό 

Αποκαλύπτεται, έτσι, πως η κυβέρνηση προχώρησε σε ένα επικοινωνιακό σώου με ελάχιστα αποτελέσματα, γεγονός που κατέληξε στην απογοήτευση των καταναλωτών.

Ανέφικτη η σύγκριση τιμών

Μάλιστα, το «καλάθι του νοικοκυριού» έτσι όπως παρουσιάστηκε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ως «εργαλείο» σύγκρισης των τιμών των προϊόντων που διαθέτουν οι μεγάλες αλυσίδες.

Και αυτό γιατί… απειροελάχιστα είναι τα προϊόντα που έχει τοποθετήσει στο «καλάθι» η κάθε μία από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και μπορούν να θεωρηθούν άμεσα συγκρίσιμα: Δηλαδή ακόμη και όταν μιλάμε για το ίδιο είδος κρέατος για παράδειγμα κοτόπουλο, η μία αλυσίδα πχ το δίνει συσκευασμένο ολόκληρο και η άλλη σε φέτες με λιγότερα γραμμάρια.

Διαφορετικές είναι σε κάποιες περιπτώσεις και οι συσκευασίες (άλλα γραμμάρια για το ίδιο προϊόν) ενώ ελάχιστα είναι ελάχιστα και τα προϊόντα με επώνυμα brand ευθέως συγκρίσιμα.

Καλάθι του νοικοκυριού: Η απάντηση του Νίκου Παπαθανάση στον Realfm 97,8 για την αποκάλυψη του enikonomia.gr

Ο κ. Παπαθανάσης μιλώντας στον Realfm 97,8 και στους Νίκο Χατζηνικολάου και Αντώνη Δελατόλα, είπε ότι «η πρακτική αυτή δεν είναι σωστή και κανείς δεν πρέπει να το κάνει», ενώ πρόσθεσε ότι «θα εξετάσουμε αυτές τις περιπτώσεις, θα ελεγχθούν. Μπορούμε να καταγράψουμε τις τιμές, έχουμε το εργαλείο, άρα θα ελεγχθούν οι περιπτώσεις».

Πάντως, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, «σε γενικές γραμμές οι τιμές και στα επώνυμα προϊόντα είναι καλύτερες. Άρα οι καταναλωτές έχουν μια εναλλακτική και μπορούν να κάνουν εξοικονόμηση».

Η ανακοινωθείσα από την προηγούμενη μέρα, και ως εκ τούτου αναποτελεσματική ως προς την διάσταση του ελέγχου, επίσκεψη της ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης (Άδωνις Γεωργιάδης και Νίκος Παπαθανάσης) στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, χαρακτηρίσθηκε “επικοινωνιακό σώου” από την αντιπολίτευση. Σημείωση: ούτε ένα κόμμα -και όχι μόνο ο “συνήθης ύποπτος” ΣΥΡΙΖΑ– δεν βρήκε μία θετική κουβέντα για το νέο μέτρο που, κάποια σκληρά φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, το χαρακτήρισαν “όπλο κατά του πληθωρισμού”.

Η αιχμή, ως εκ τούτου, του Άδωνι Γεωργιάδη κατά συγκεκριμένων εφημερίδων, ό,τι δεν κάλυψαν την πρεμιέρα με εκτεταμένες αναφορές στην πρώτη σελίδα, είναι άστοχη.

Εκείνο, όμως, που “πόνεσε” περισσότερο το επικοινωνιακό επιτελείο της κυβέρνησης ήταν το δελτίο ειδήσεων του Mega Channel, το οποίο χαρακτήρισε απογοητευτική την πρεμιέρα, κάτι που ως προσέγγιση διέτρεξε όλα τα δελτία του καναλιού.

Κι αυτό διότι το κανάλι φαίνεται πως δεν επιτίθεται στην κυβέρνηση μόνο για το σκάνδαλο των υποκλοπών (μετά τις αποκαλύψεις από “Τα Νέα” και “Το Βήμα της Κυριακής”), αλλά το συγκρότημα του Βαγγέλη Μαρινάκη επεκτείνει την κριτική του και σε θέματα (ακρίβεια) που χτυπούν στο μαλακό υπογάστριο της κυβερνητικής πολιτικής.

Αυτό δεν συνιστά, φυσικά, κάποια αιφνίδια προτίμηση του ομίλου στον Αλέξη Τσίπρα. Το αντίθετο. Η ρωγμή που δημιουργήθηκε προ ετών δεν κλείνει. Όμως, σε αυτή τη φάση, κάθε κριτική στην κυβέρνηση, και δη από μέσα που την στήριξαν αδιακρίτως, ισοδυναμεί με επικοινωνιακή και πολιτική ζημιά.

Εάν λάβει, δε, κανείς υπόψη του πως οι τηλεθεάσεις του πιο σκληρά συμπολιτευόμενου και καθαρά αντι-ΣΥΡΙΖΑ Σκάϊ, έχουν πάρει την κατιούσα, το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο. Μαθαίνω, δε, πως το θέμα έχει προκαλέσει προβληματισμό στο επικοινωνιακό τιμ της κυβέρνησης. Κάθε απώλεια στην δύσκολη πορεία προς τις εκλογές προκαλεί ταραχή.