Freedom Pass Data: Ανοίγει η πλατφόρμα για τα δωρεάν 50 Giga στα κινητά - Οι δικαιούχοι και η διαδικασία βήμα-βήμα
«Δώρο» 50 Giga σε data στο κινητό τους μέσω του Freedom Pass Data, θα πάρουν από το κράτος όσοι έφηβοι από 15 έως 17 ετών έχουν εμβολιαστεί ή θα εμβολιαστούν έως το τέλος της χρονιάς.
Η ειδική πλατφόρμα ανοίγει σήμερα και την αίτηση θα πρέπει να την κάνει εκείνος που έχει την επιμέλεια του εμβολιασμένου εφήβου. Ο ίδιος είναι που θα επιλέξει τον αριθμό κινητού τηλεφώνου για λογαριασμό του οποίου θα ενεργοποιηθούν τα data.
Οι νέοι των 15- 17 ετών θα λάβουν επιταγές («Voucher») μετά την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης, με τις οποίες θα πάρουν από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας το δωρεάν πακέτο δεδομένων 50 GB («Freedom Pass/Data»).
H υποβολή των αιτήσεων αρχίζει σήμερα με τη σχετική προθεσμία να λήγει στο τέλος του χρόνου. Το αίτημα μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των ΚΕΠ.
Ποια είναι η πλατφόρμα για την αίτηση
Όπως αναφέρεται στην σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση:
«Δημιουργείται ειδική εφαρμογή («Εφαρμογή»), προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ), με σκοπό την υποβολή αίτησης για τη χορήγηση διευκόλυνσης μέσω συστήματος επιταγών («Voucher») με τη μορφή δωρεάν πακέτου δεδομένων 50 GB, σε συγκεκριμένο αριθμό κινητής τηλεφωνίας, από παρόχους κινητής τηλεφωνίας, για την πλοήγηση στο διαδίκτυο («Freedom Pass/Data»)».
Δικαιούχος της διευκόλυνσης είναι κάθε φυσικό πρόσωπο που έχει γεννηθεί κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 1.1.2004 έως και 31.12.2006 και έχει ολοκληρώσει την πρώτη δόση εμβολιασμού ή, σε περίπτωση μονοδοσικού εμβολίου, τη μόνη δόση εμβολιασμού κατά του κορονοϊού COVID-19, από την έναρξη του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμού μέχρι και την 31η.12.2021 («Εμβολιασθείς»).
Ποιος υποβάλλει την αίτηση και ποια στοιχεία απαιτούνται
Η αίτηση υποβάλλεται από έναν εκ των εχόντων την επιμέλεια του Εμβολιασθέντος, αφότου εισέλθει στην ειδική εφαρμογή και αυθεντικοποιηθεί με τη χρήση των προσωπικών κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
Μετά την είσοδό του στην Εφαρμογή, o έχων την επιμέλεια του Εμβολιασθέντος καταχωρίζει στα εμφανιζόμενα στο σύστημα πεδία:
α) τον αριθμό κινητής τηλεφωνίας για τον οποίο αιτείται τη χορήγηση του «Freedom Pass/Data»,
β) τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας στον οποίο είναι ενεργοποιημένος ο αριθμός κινητής τηλεφωνίας,
γ) τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α) ή τον προσωρινό Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης του άρθρου 248 του ν. 4782/2021 (Α’ 36) (Π.Α.Μ.Κ.Α.) ή τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (Π.Α.Α.Υ.Π.Α.) του Εμβολιασθέντος και
δ) τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και προαιρετικά τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και αιτείται τη χορήγηση του «Freedom Pass/Data».
Για τον σκοπό της επαλήθευσης του αριθμού κινητού τηλεφώνου, η Εφαρμογή αποστέλλει αυτοματοποιημένα γραπτό μήνυμα (sms) με κωδικό επιβεβαίωσης, περιορισμένης χρονικής ισχύος. Για την οριστικοποίηση της αίτησης ο κωδικός καταχωρείται στην Εφαρμογή.
Το «Freedom Pass/Data» χορηγείται μόνο για έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου ανά ΑΜΚΑ Εμβολιασθέντος και δεν δύναται να χορηγηθεί παραπάνω από μία φορά.
Οι αιτήσεις δύναται να υποβάλλονται έως και την 31η.12.2021.
Η διαδικασία υποβολής αίτησης μέσω ΚΕΠ
Η διαδικασία υποβολής αίτησης για τη χορήγηση του «Freedom Pass/Data» μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κ.Ε.Π., από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης ενός εκ των εχόντων την επιμέλεια του Εμβολιασθέντος, ο οποίος προσκομίζει τα απαραίτητα ταυτοποιητικά στοιχεία καθώς και τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη σχέση του με τον Εμβολιασθέντα. Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισέρχεται στην Εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τους Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης. Στη συνέχεια, ο υπάλληλος καταχωρίζει στο σύστημα τα απαραίτητα στοιχεία και αιτείται τη χορήγηση «Freedom Pass/Data» για τον αριθμό κινητής τηλεφωνίας που υποδεικνύει ο έχων την επιμέλεια του Εμβολιασθέντος.
H ανωτέρω διαδικασία υποβολής αίτησης για τη λήψη του «Freedom Pass/Data» δύναται να πραγματοποιείται και από τρίτο πρόσωπο που φέρει εξουσιοδότηση του έχοντος την επιμέλεια του Εμβολιασθέντος.
Πώς ενεργοποιείται το «Freedom Pass/Data»
Μετά την ολοκλήρωση της αίτησης και εφόσον επαληθευθεί η συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων χορήγησης του «Freedom Pass/Data», ο αριθμός κινητής τηλεφωνίας, στον οποίο θα χορηγηθεί το «Freedom Pass/Data», διαβιβάζεται αυτοματοποιημένα μέσω της Εφαρμογής στον δηλωθέντα πάροχο κινητής τηλεφωνίας, αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς ενεργοποίησης του «Freedom Pass/Data», τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων.
Ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας ενεργοποιεί για τον δηλωθέντα αριθμό κινητής τηλεφωνίας το «Freedom Pass/Data». Η ενεργοποίηση δεν είναι δυνατή εάν: α) ο δηλωθείς αριθμός κινητής τηλεφωνίας δεν ανήκει ή είναι προσωρινά ή οριστικά φραγμένος ή δεν είναι ενεργός στον συγκεκριμένο πάροχο, β) έχει ήδη ενεργοποιηθεί πακέτο δεδομένων «Freedom Pass/Data» για τον ίδιο αριθμό κινητής τηλεφωνίας ή γ) είναι αδύνατο να ενεργοποιηθεί το «Freedom Pass/Data» στο συγκεκριμένο αριθμό κινητής τηλεφωνίας για τεχνικούς ή λοιπούς συναφείς λόγους. Στις περιπτώσεις που η ενεργοποίηση δεν είναι δυνατή επιτρέπεται η υποβολή νέας αίτησης για διαφορετικό αριθμό κινητής τηλεφωνίας ή για τον ίδιο αριθμό σε περίπτωση που ο λόγος μη ενεργοποίησης αρθεί.
Το «Freedom Pass/Data» παραμένει ενεργοποιημένο για διάρκεια πέντε (5) μηνών από την ενεργοποίησή του και μπορεί να καταναλωθεί εντός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, σύμφωνα με τους όρους κάθε παρόχου. Σε περίπτωση αλλαγής παρόχου ή μετά την πάροδο του ανωτέρω χρονικού διαστήματος, το «Freedom Pass/ Data» απενεργοποιείται αυτόματα.