Facebook αλλαγή εποχής: Ο Ζούκεμπεργκ ανακοίνωσε το “metaverse” – Γιατί επέλεξε το ελληνικό “Μετά”
Ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ, ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε ότι η μητρική εταιρεία θα αλλάξει όνομα και στο εξής θα αποκαλείται Meta, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, από τα κοινωνικά δίκτυα μέχρι την εικονική πραγματικότητα, όμως οι ονομασίες των διαφόρων υπηρεσιών της θα παραμείνουν ίδιες. Ο Ζούκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη «Μετά» για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν».
«Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».
Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).
Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.
Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.
Πάντως ο Ζούκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
«Το Metaverse», επισημαίνει ο Zuckerberg, «θα είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται και να δημιουργούν προϊόντα και περιεχόμενο» σε αυτό που ελπίζει ότι θα είναι ένα νέο οικοσύστημα που θα δημιουργήσει «εκατομμύρια» θέσεις εργασίας.
Εξηγώντας το rebrand, ο Zuckerberg είπε ότι το όνομα «Facebook» δεν περιλαμβάνει πλέον «όλα όσα κάνουμε». Εκτός από το κύριο κοινωνικό του δίκτυο, το νέο εγχείρημα περιέχει πλέον το Instagram, το Messenger, τα ακουστικά Quest VR, την πλατφόρμα Horizon VR και πολλά άλλα.
«Σήμερα μάς βλέπουν ως εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης», είπε ο Zuckerberg. «Αλλά στο DNA μας είμαστε μια εταιρεία που κατασκευάζει τεχνολογία για να συνδέει τους ανθρώπους», πρόσθεσε.
«Το Metaverse είναι ο νέος τρόπος», τόνισε χαρακτηριστικά.