ΕΛ.ΤΑ: «Στρώνουν χαλί» για να φύγουν 2.036 εργαζόμενοι μέχρι το 2021

Σαρωτικές αλλαγές, στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ.) που προβάλλουν μονόδρομος για την διάσωση της εταιρείας, προεξοφλεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης της PricewaterhouseCoopers (PWC) που καλείται να εφαρμόσει η νέα διοίκηση μέσα στην επόμενη τριετία, γράφει η Μαριάννα Τζάννε στο newmoney.gr.

Με τις υποδείξεις του Υπερταμείου, που ελέγχει το 90% των μετοχών της εταιρείας και υπό το βάρος της μεγάλης μαύρης τρύπας που κινδυνεύει να διαλύσει τα ΕΛ.ΤΑ παράγοντας ετησίως άνω από 80 εκατομμύρια ζημιές, το σχέδιο αναδιάρθρωσης χτυπά επίμονα την πόρτα των ταχυδρομείων. Όπως αναμενόταν όμως ξεσηκώνει, θύελλα αντιδράσεων στους κόλπους των 6.000 εργαζομένων, οι οποίοι ξεκινούν κινητοποιήσεις, με συλλαλητήριο και απεργία την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου.

Το σχέδιο ριζικής αναδόμησης των ΕΛ.ΤΑ, για το οποίο η διοίκηση δήλωσε τις προηγούμενες μέρες στους εργαζομένους ότι θα έχει ολοκληρωθεί προς τα τέλη του μήνα, προβλέπει την απομάκρυνση 2.036 υπαλλήλων έως το 2021, από τους οποίους οι 1.800 προγραμματίζεται να αποχωρήσουν φέτος!

Μέσα σε αυτούς, σύμφωνα με πληροφορίες, εντάσσονται 968 διανομείς, 695 εσωτερικοί και 373 διοικητικοί υπάλληλοι.

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι τμήμα του προσωπικού θα μπορούσε να μεταταχθεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου αλλά κυρίως να ενταχθεί σε πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, κάτι όμως που συνεπάγεται την καταβολή αρκετών εκατομμυρίων ευρώ σε αποζημιώσεις, που μόνο με πολιτική παρέμβαση θα μπορούσαν να χορηγηθούν. Οι πρώτες επαφές προκειμένου να βολιδοσκοπηθεί το υπουργείο Οικονομικών και να παρουσιαστούν οι προτάσεις του επιχειρησιακού σχεδίου, προγραμματίζονται εντός της εβδομάδας.

Το όπλο της διοίκησης είναι η επιβεβλημένη αλλαγή πορείας καθώς η μαύρη τρύπα της εταιρείας συνεχίζει να μεγαλώνει, βάζοντας μέσα τα ΕΛΤΑ κατά 7 εκατομμύρια ευρώ το μήνα. «Εάν δεν σταματήσει η αιμορραγία στα ταχυδρομεία καμία αποζημίωση από την καθολική υπηρεσία ή άλλη επιχορήγηση δεν θα μπορέσει να γλιτώσει την χρεοκοπία της εταιρείας», αναφέρει άτομο με γνώση της πραγματικής εικόνας του Οργανισμού.

Τα ΕΛ.ΤΑ. διεκδικούν περί τα 150 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση από το Ελληνικό Δημόσιο για την παροχή της καθολικής υπηρεσίας της προηγούμενης πενταετίας, τη δυνατότητα δηλαδή με δικά τους μέσα και προσωπικό να φτάνουν σε κάθε γωνιά της χώρας. Όμως κανείς από το κυβερνητικό επιτελείο δεν εμφανιζόταν διατεθειμένος να πληρώσει, θεωρώντας ότι τα ΕΛΤΑ για να επιβιώσουν θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν, να περιορίσουν το λειτουργικό κόστος και να επεκταθούν σε τομείς που θα δημιουργήσουν σημαντικές πηγές εσόδων.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr