Ακτοπλοΐα: Ακριβαίνουν έως και κατά 10% τα εισιτήρια λόγω καυσίμων

«Πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι την επόμενη χρονιά, το 2019, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα αυξήσουν την τιμή του εισιτηρίου κατά 7% έως 10% λόγω της αλματώδους αύξησης της τιμής των καυσίμων». Την αποκάλυψη - εκτίμηση αυτή έκανε υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος ακτοπλοϊκής επιχείρησης, όπως γράφει ο Μηνάς Τσαμόπουλος στο newmoney.gr.

 

Τα ακριβά καύσιμα κλυδωνίζουν την ακτοπλοΐα και έρχονται μεγάλες οικονομικές φουρτούνες. Το πετρέλαιο αποτελεί το 50% του ημερήσιου κόστος λειτουργίας ενός συμβατικού πλοίου και το 70% ενός ταχυπλόου. Από το κάθε εισιτήριο, το 35% πηγαίνει, συνολικά, σε ΦΠΑ, Λιμενικά Ταμεία, προμήθεια ταξιδιωτικών πρακτορείων. Με το 65% που εισπράττει η εταιρεία πρέπει να καλύψει όλα τα λειτουργικά της έξοδα που αυξάνουν χρόνο με τον χρόνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το newmoney.gr: - το α’ εξάμηνο του 2018 το ακτοπλοϊκό πετρέλαιο έφθασε τα 330 ευρώ ο τόνος, τράνζιτ, ενώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017 ήταν 290 ευρώ, ποσοστό αύξησης 14%.

- Το γ’ τρίμηνο του 2018 που είναι η καλοκαιρινή σεζόν η τιμή του πετρελαίου εκτοξεύτηκε στα 379 ευρώ έναντι 261 το περσινό καλοκαίρι, ποσοστό αύξησης 45%

- Το 9μηνο το ποσοστό αύξησης κλείνει στο 24% από 280 ευρώ στα 346, ενώ για το β’ εξάμηνο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα κλείσει στην ιλιγγιώδη τιμή των 405 ευρώ έναντι 282 το 2017 ποσοστό αύξησης 43%.

Για όλη το 2018 ο μέσος όρος αύξησης των καυσίμων θα κλείσει στο 26% στα 361 ευρώ από 286 ευρώ το 2017.

Όπως τόνισαν στελέχη της ακτοπλοΐας, το 2019 εκτιμάται ότι η τιμή των καυσίμων θα είναι αυξημένη συν 25% από τον μέσω όρο του +26% που θα κλείσει το 2018.

Εμπειρότατο στέλεχος της ακτοπλοΐας δήλωσε ότι «το 2017 παρατηρήθηκε σημαντική μείωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων σε επίπεδο EBITDA κατά 49 εκατομμύρια ευρώ για όλο τον κλάδο, εκ των οποίων τα 35 εκατομμύρια οφείλονται αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.

Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr